sábado, 17 de xuño de 2017

Os xogos dos nenos

Mire que lle digo Don Manoel! A Alameda era no meu tempo o lugar de reunión de boa parte da rapazada de Bouzas. O normal era que as raparigas xuntáranse na zona mais achegada ao Banco para xogar ás súas cousas e os rapaces pola da perruquería Rial, porque sempre se fixera así, que os xogos coma a mariola, a corda, a goma, as catro esquinas, as cociniñas, eran xogos de nenas e os birlos, as carrilanas, o cravo ou a billarda, de nenos.

Recordo que unha das cousas que mais chamaba á atención á xente que viña xogar á Alameda por vez primeira, era o feito de que canda seu xogo tiña a súa propia época do ano. Cando tocaba xogar ao guá, todos chegabamos coas bólas, e cando tocaba xogar ao trompo, coa buxaina, e así con tódolos xogos, coma se tiveramos un calendario na cabeza.

Eu era moi bo no xogo do Guá, porque pillara unha bola de aceiro dun rodamento que me deran no taller de Reyna, e con ela desfacía as bolas de barro dos outros xogadores, e estragaba as de mármore e vidro. Aínda lémbrome dos toques que tiñas que dar para quedar coa bola do compañeiro: “primeira, segunda, terceira, truque, máis truque, pé, paso de bóla e carambola”, que era cando metías a bóla no guá.

Tamén era bo xogador de billarda, que nos chamábamos pateiro. Para nos a billarda era un pau dunha cuarta, afiado nos extremos. Para xogar metíamos a billarda no buraco do guá e o golpeabamos no extremo saínte co palán, outro pau dunha catro cuartas, intentando facelo brincar. Cando a billarda está no aire se batea co palán, e o xogador que consiga que chegue mais lonxe é o que gaña. Se antes de que chegue ao chan non é atrapado no aire polo xogador do equipo contrario!

E, mire que lle digo, Don Manoel! Falando agora destas cousas paréceme sentir o recendo da miña infancia, feita de miseria e amargura, pero tamén de sal, de peixe fresco, de tanino e alcatrán, e, sobre tódalas cousas do amor da miña nai.

Miña nai, miña naiciña
Coma a miña nai, ningunha
Que me quentou a cariña
Co calorciño da súa.

Ningún comentario:

Publicar un comentario