Un deses domingos de baile, no alpendre que o Avelino tiña ao pe da súa casa de comidas con aloxamento no que convertera á súa vella taberna por mor dos moitos traballadores que as obras do ferrocarril Pobra de Seabra/Ourense trouxeran ao pobo, non recordo moi ben causa, porqué ou razón, a hora do baile chegara, e o grupo de gaiteiros que o Fanchico contratara, coma o resto dos domingos para poñer coa súa música a gana de bailar, non daban chegado.
Ben puideramos
ter collido as pandeiretas e facer, coma era tradición, bailar á xente coas nosas
xotas, muiñeiras e agharrados, mais a
chegada dos gaiteiros afixéranos mal, e xa ningunha de nos quería coller a
primeira quenda de tocar mentres as demais bailaban, que coma di a copla:
Bailade
nenas, bailade,
vai
esta e non vai outra;
para
tocar xa non podo,
para cantar estou rouca.
E polo si ou polo non ningunha das rapazas
da aldea facía intención de colle-la pandeireta para abrir o baile, todas nos sen
dar nin chío, mais caladas que os curas cando comen, e o bruar das protestas dos
homes ia subindo de ton e de volume, e o Fanchico
xa non sabía que facer da súa vida, temendo, con razón, que as cousas foran a
mais, e a xente do ferrocarril pasara dos ditos aos feitos.
Entón, coma por
encantamento, aparecen no estrado un home moi ben plantado, levando na man unha
gaita distinta da nosa. Con il un rapaz cunha caixa militar coas colores da
bandeira portuguesa, e un vellote cun bombo todo estragado. As miradas viran
para eles e faise un certo silencio que lle permite dirixirse á xente nestes ou
parecidos termos:
-
Gentes
todas. Como os gaiteiros demoram mais tempo do que é conveniente para a
integridade do local, se não vos parece ruim, vamos tocar algumas peças da
nossa terra trasmontana, que esperamos que sejam do voso agrado.
E o gaiteiro da outra beira da raia, toca a gaita
mirandesa e todos bailamos ao seu son, que as raias e fronteiras so existen no
papel cando as xentes queren que así sexa, e non hai mellor xeito de facelas
desaparecer que a música! E veña a xente a bailar unha peza tras doutra sen
parar mentes de quen é o seu par, cal é a sua nazón ou condición, ata quedar
derreados e suorosos, para ledicia do taberneiro que con tanto movemento nunca
tanto viño vendeu!
Así foi, miña
filla! Todos a bailar, e ele a tocar. Todos menos a túa nai, que aínda que acotío
mais bailadora que unha buxaina, aquel bendito domingo poucas pezas botou, ben certo é que mais por mirar para o gaiteiro de ollos de
mel, que polo son peculiar da gaita mirandesa
Para
cantar e bailar
Eu
son como a primavera,
pero
para namorar
teño moi mala maneira.
Ningún comentario:
Publicar un comentario