xoves, 13 de xuño de 2019

As mocidades da Sefa (2)


A miña mocidade, meu querido amigo! Onde vai ela! As veces penso que nona tiven; outras que si a tiven, e que malgasteina en facer xusto o contrario do que os meus pais e a xente que me quería me aconsellaban! Que fundín a miña mocidade en perseguir luceiros de celofán, papaventos de colores e foguetes de sete estralos coa pólvora mollada; canta enerxía desaproveitada en recorrer camiños que non levaban a ningures! Cando boto agora a ollada atrás vexo unha rapariga coa cabeza como unha esporta de grilos, moi pagada de se mesma, testana como unha mula e máis indixesta que un bolo cru. Nada ao que as máis das raparigas do meu tempo poidan sentirse alleas, nada que o tempo non cure!
Poucos recordos agradables teño do colexio de monxas no que os meus pais me fixeron estudar o bacharelato. O mellor de todos eles a amizade con Margarida, a filla dun médico e unha profesora de piano que chegaran a Vigo procedentes de Toulouse, a capital do Languedoc na que pasaran varios anos. Margarida chegou co seu encantador acento francés e o seu recendo a violetas comezado xa o sexto curso e a sorte quixo que viñera a aniñar no meu pupitre.

Margarida era todo o que eu sempre soñara ser, e tiña todo o que eu quixera ter: clase, encanto, educación … e uns pais de boa familia, cos seus estudios e que falaban, ademais do francés, un castelán tan perfecto como se o estiveran a ler nun libro. Mentres eu tiña que apandar coa vergonza de ter uns pais dunha aldea perdida na montaña, sen tan sequera estudios primarios, e que non falaban máis que unha lingua, que daquela non era nin tal senón un xeito de falar que soamente usaban os obreiros e mariñeiros que viñan á taberna.

Margarida a andar, a moverme con graza, a coller os cubertos, a dicir por favor e grazas; ensinoume a prescindir da xoiería de novas ricas coas que a miña nai gustáballe adornarme e a deixar de lado os vestidos demasiado rechamantes. "Viste vulgar e só verán o vestido; viste elegante e verán á muller”, repetía sempre, engadindo con modestia exquisita que a frase non era súa. Os días que me invitaba á súa casa eran para min os máis felices da miña mocidade. Encerradas na súa habitación pasabamos as horas probándonos roupa, poñendo zapatos de tacos, e pintándonos os ollos e a cara a unha á outra. E logo, aquelas tardes de invernía nas que a criada servía o chocolate con churros na sala de estar, e ao remate a nai de Margarida nos tocaba no piano algunhas pezas que para min eran como o canto dos anxos!

Margarida e máis eu falábamos de todo; tamén de homes; de homes e de sexo, porque, ás avesas que a miña nai, a súa contáralle polo miúdo os trocos que o seu corpo e o seu carácter ían sufrir dende a primeira regra. E de que xeito os tiña que xestionar coa maior cordura, prudencia e sensatez posible, aínda que xa se sabe que nesas idades non é moita. Especialmente no meu caso! Que unha das miñas diversión favoritas era a de xogar cos desexos dos homes e logo contarllo a Margarida para rirnos ás dúas coma tolitates! Como o axudar na taberna non era moi divertido cumpría procurar algún enredo para rachar a monotonía; e un dos meus era o de debruzarme riba das mesas dos clientes para limpar o mármore, coa camisa un pouco máis aberta do debido e comprobar como aos que estaban alí sentados se lles afogaban os ollos nas profundidades do meu escote.

De todos eles o único que retiraba os ollos arroibado de vergoña era o Ernesto, un rapaz novo pero pouco agraciado, nin alto nin baixo pero un pouco cotrolo de corpo, mesquiño de pelo aínda que sen chegar a careco; unhas mans suorentas e un bigote daqueles tan en boga neses tempos completaban o retrato. Debo dicir que eu tiña a Ernesto en bo aprecio e consideración; polo menos ata o momento no que os meus pais empezaron a pensar que non sería mal casamento e intentar metermo polos ollos. Así que, coa irreflexión propia da nosa idade e condición, parecía que os tempos eran chegados de facer algunha barrabasada.

Aquel ano, grazas en gran medida a Margarida, aprobei o sexto curso e a súa reválida cunha notas moi satisfactorias, grazas ás que puiden convencer aos meus pais que me deixaran matricularme coa miña amiga no “preu”. O novo curso trouxo moitas novidades: novo colexio e en verbas de Margarida “novas lilas purpúreas nos xardíns do Náutico”. Un sábado, pouco despois do comezo do novo curso, no baile do Náutico coñecín a Ricardo, un gardamariña moi novo e moi guapo, co que casaría uns anos despois.

Collín a lancha en Marín,
fun desembarcar á Vigo;
non me sigas as pasadas,
que non me caso contigo.

Ningún comentario:

Publicar un comentario