mércores, 18 de abril de 2018

O que a Sefa contoulle ao Mirequelledigo



Non vaia a pensar meu querido amigo que dende moi nova non me facía a cotío a pregunta esa que tanto divertía á parroquia e tanto incomodaba ao taberneiro; cómo unha muller coma a miña nai, fermosa e intelixente, amable e agarimosa, puido casar cun home coma o Farruco, feito de madeira de mala cerna e tan retorto de condición como as vergas do canizo. Cando, para mais inri, o Farruco non tiña mais cunha casoupa derreada e unha leira ruín que non valía o que alí se sementara, e a miña nai era a herdeira única da tenda de abarrotes dos seus pais.

Houbo un tempo, cando empecei a mocear, no que pensei que acadara a resposta a tan ardua cuestión; e foi cando atopei en min mesma ese afán suicida que temos as mulleres de namorarnos de quen non debemos, esa atracción fatal pola froita prohibida. Pero non; non era esa a resposta. Porque para ser froita prohibida o Farruco tiña que ter un pouco mais de corpo e un pouco menos de xaneta, ser un pouco mais afable e un pouco menos prosma, que non facía outra cousa en todo o día que dar voltas arredor da miña nai bufando coma un gato ao que lle pisaran o rabo.

Logo, van alá, quen o dixera?, xa uns anos chegou a enfermidade e a morte do Farruco. E a oportunidade, cando por fin remataron as ladaíñas do cura, as borboriñas das vellas, os xogos de cartas dos homes, os contos picantes e as falcatruadas dos novos, de falar. O novo sol ergueuse no horizonte dando cabo á longa noite de velorio. As últimas beatas deixaron a casa para non perder a primeira misa, e xa ceibes das súas inquisidoras orellas, puiden por fin achegarme á miña nai e fundirme con ela nun largamente esperado apreixo. Cando por fin puidemos baleirar o peito dos impos e saloucos tanto tempo gardados, e pechar o manancial que nos saía dos ollos, mamá colleume no seu colo e abriume o seu corazón. E cando, ben entrada a mañá, o cura petou na porta para facerlle ao morto os debidos responsos aínda a miña nai non me contara nin a metade das cousas que a constante sentinela do Farruco non nos deixara dicirnos por tantos anos.

En Bouzas hai moi bo viño,
tamén hai boas tabernas;
Entre todas as de Bouzas
A que a Sefa ben goberna.

Ningún comentario:

Publicar un comentario