domingo, 29 de abril de 2018

O que a Fina contoulle a Sefa.


Miña filliña da alma! Como pode ser que agora, que xa ninguén me impide desenguedellar o apertado nobelo de silencios da miña vida, non saiba por onde empezar! Antes de dicirche ningunha outra cousa quero que saibas que es filla do amor, da paixón e da desgraza, que non da conveniencia e do cálculo.

Viñeches ao mundo na aldea de Campobecerros, nunha vella casa de perpiaño, berce tamén meu e da túa avoa Rosa. O teu avó Manuel fora serranchín itinerante, un home xovial e fandangueiro, que deixou a vida errante por mor dos ollares da túa avoa que foron quen de amarrar ao garañón do Manuel a unha única egua. Coma o teu avó tiña moita man para os negocios e con todo o mundo levábase ben, nada mais casar coa túa avoa montou a tenda de abarrotes que coñeciches, cos cartos que fixera como tratante de madeira.

Nunca mellor foron as cousas no pobo para tenda do avó Manuel, e sobre todo para a taberna do Avelino o Fanchico, que coa chegada a Campobecerros do ferrocarril de Zamora a Ourense, e dos obreiros necesarios para a súa construción: os carrilanos. O que empezou sendo unha tasca cun par de mesas derreadas pasou a casa de comidas e pensión local, de tan boa fasquía que chegou a ser coñecida como “O café”.

Nese baile, miña filliña, coñecín ao teu pai, un carrilano portugués, de ollos de mel, e verbas de lume, grácil no baile e mestre coa gaita mirandesa. Ese foi, ao longo de todos estes largos anos, o meu mais recóndito segredo: teu pai e o meu marido non foron a mesma persoa.

Agora que vén a noite
vén a miña regalía,
para ver os meus amores
que non os vin polo día.

Ningún comentario:

Publicar un comentario