Mire que lle digo Don Manoel! Que antes de chegar ao momento no que a vida
do Tiniño conflúe coa miña, quero contarlle unha historia que chegou a min por
outros vieiros; unha historia que daralle para pensar na estima que tíñalle o
Tino ao diñeiro. Se non lémbrome mal deixáramos ao gaiteiro no seu labor de
encher de música a travesía de Vigo a Cangas, e viceversa, do vapor que facía servizo
tal. Labor ao que o Tiniño chegara de xeito natural, por ocupación dunha terra
feraz que ninguén labraba.
O que Tiniño non sabía é que a terra que el atopou erma fora antes laborada
por un acordeonista tísico que, meses atrás, tivera que deixar o oficio por mor
da saúde, ou mellor dito da falla dela. Malos tempos eran aqueles para esa
doenza!, e o fol do probe músico deixou de alentar de vez que o do seu
acordeón. E malos tempos tamén para a familia do acordeonista que perdía o seu
fraco sustento! E como a necesidade manda, e a xente do común non é coma os santos
da igrexa que viven sen comer, o maior dos fillos, doce anos tiña o rapaz, ten
que deixar a escola e subir ao barco, cargado co acordeón do seu pai e a responsabilidade
de ser o sustento da familia. Morto de vergonza achégase ao asento no que
moitas veces escoitara tocar ao seu pai. E comproba que o cargo xa ten novo
propietario: un gaiteiro. E tamén que o son da gaita pode co ruído da máquina,
e co bruar do vento, e acala as conversas da xente. E que o gaiteiro toca coma
os anxos, e que sabe montes e moreas de pezas! Que vai facer el, que se defende
malamente con catro ou cinco? Un salaio rómpelle o peito e faise un novelo a
rentes de onde toca o gaiteiro, ollando para el cunha estraña mestura de
admiración e xenreira. Pouco tempo tarda o Tino en reparar na súa presenza,
chamado non sei ben se pola actitude do raparigo o polo seu acordeón.
-
Fermoso
instrumento, rapaz! – dille - Sábelo tocar?
Pero o rapaz non dá nin chío.
-
Que
cancións sabes? – insiste Tino - Sabes esta? - e inicia unha moi coñecida.
E a música fai o milagre. O mozo comeza a seguir ao gaiteiro, primeiro
timidamente, con mais seguridade despois.
-
E
estoutra, sábela?
-
Seina
– responde nun fío de voz.
-
Imos
aló logo! E desta gozando das notas, rapaz!
Alguén insinúa uns pasos de baile. O barco móvese pero iso non é obstáculo
para a xente nova á que o son de gaita e acordeón failles ferve-lo sangue e
bulir as pernas. Festa rachada! Chegan ao peirao e a xente non quere baixar.
Boa foi a foliada e boa a colleita. No pucho que Tino deixou na cuberta
escintilan cadelos, chicas, ferrañas, patacos e ata algún billete. E o
gaiteiro, que aínda é mozo, pero xa sabe ben o que é a fame, repara nos pes
descalzos do rapaz, os farrapos que leva por roupa e a pegada da fame nas súas
meixelas, e non ten outra que seguir o seu primeiro impulso.
-
Ten
rapaz. Colle todo isto e lévallo a túa nai que seguro que lle fai moito mais
falla que a min!
-
Pero
Don Tino! Estes cartos son seus!
- Non
tal. Nunca tantos cartos deu a xente. E seguro que o teu acordeón ten que algo
que ver. Ademais, vou deixar todo isto. Quero navegar; coller un barco e marchar
cara a onde non haxa mais que mar e ceo.
E mire que lle digo, Don Manoel! Que e o rapaz dille entón, que el coñece a
un amigo do seu pai que anda embarcado nun pesqueiro que vai faenar ao Gran
Sol. E aínda que eu por non crer non creo nin no deus da casualidade, teño que
sorrir ao lembrar que o amigo do pai do rapaz, son eu.
Ningún comentario:
Publicar un comentario