xoves, 9 de marzo de 2017

No, tamén, día da muller

Mire que lle digo Don Manoel! Que aínda que son dos que pensan que o día da muller son os 365 do ano, 366 nos bisestos, voulle tomar o desafío da falar hoxe dunha muller. E nono vou facer nin da miña nai, nin da probe da miña muller, deus a teña na gloria, se é que os hai, un e outra. E penso que vaille sorprender a miña escolla, que ao mellor un home tan culto coma vostede non escoitou falar dela. O seu nome era María Gutiérrez-Cueto, Marie Blanchard nas enciclopedias de Arte, a pintura o seu oficio, e o sufrimento a súa vida, pois a nena nace cunha dobre desviación da espiña dorsal, froito da caída da súa nai cando estaba embarazada dela, ao baixar dun coche de cabalos. A dolor constante, os padecementos propios da súa deformidade, o suplicio de soportar os constantes aldraxes, o tormento dunha alma fermosa encerrada nunha gaiola de fealdade, deron orixe  unha das frases máis inquietantes e patéticas da historia da arte: "Cambiaría toda a miña obra por un pouco de beleza".
E mire que lle digo, Don Manoel, que argallando por aí, atopei un texto de Federico García Lorca, “Elexía a María Blanchard”, que penso que é mellor homenaxe do que eu puidera soñar en facer.

    Quien ha vivido como yo y en aquella época en una ciudad tan bárbara bajo el punto de vista social como Granada, cree que las mujeres o son imposibles o son tontas. Un miedo frenético a lo sexual y un terror al "que dirán" convertían a las muchachas en autómatas paseantes, bajo las miradas de esas mamás fondonas que llevaban zapatos de hombre y unos pelitos en el lado de la barba.

    Yo había pensado con la tierna imaginación adolescente que quizá María, como era artista, no se reiría de mí por tocar al piano "latazos clásicos", o por intentar poemas, no se reiría, nada más, con esa risa repugnante que muchachas y muchachos y mamás y papás sucios tenían para la pureza y el asombro poético, hasta hace unos años, en la triste España del 98.

Ningún comentario:

Publicar un comentario