luns, 10 de outubro de 2016

No que coñecemos o nome e oficio do rapaz de Bande

Mire que lle digo, Don Manoel! Que ben sei que algúns andan xa inquedos coma o rabo da vaca no mes de agosto pola historia do mariñeiro de Bande; ou para ser mais concretos, da parroquia de Santa Olaia de Portela, concello de Verea, no que chaman a terra de Celanova, que eu chamaría terra de Poetas, porque desa terra son Curros, Elices, Celso Emilio Ferreiro e  Méndez Ferrín. Non me perdo Don Manoel, que o prometido é débeda e, coma se me puxeran un foguete no rabo, volvo a historia do meu amigo Tiniño, ao que os mais do buque chamaban “Averomar”.
Constantino Domínguez, o Averomar, era un rapaz espilido, que aprendera a tocar a gaita case que antes que as catro regras, ao que deseguida os horizontes de Celanova se lle fixeron pequenos. Tino escoitara falar do mar a un primo de Santiago de Verea que fixera o Servizo Militar no Ferrol, e quedara tan engaiolado polos relatos do primo que, as veces, o vento de poñente semellaba que trouxera á súa casa o recendo a algas e salitre. E, coa axuda da súa gaita, foi seguindo ese chamado, polas festas e romarías da contorna, sempre cara ao fusco, seguindo o camiño do devalar do sol.

E mire que lle digo, Don Manoel! Que o meu Averomar, ou A-Ver-o-Mar coma din na Póvoa de Varzim, era un gaiteiro do mar por partida dobre, porque Manoliño de Donón ou Lito de Pinténs, eran de orixe mariñeira de seu, e o meu Tiniño tiña o mar tan lonxe na xeografía coma preto no corazón.

Ilustración: cartaz do documental Dos gaiteiros do mar, dirixido por Martín Rodas e Xurxo Souto e con guión de Souto e Daniel Lavesedo. Presentado no Festival de Cans do 2015, conta a historia dos mariñeiros/gaiteiros embarcados no Gran Sol.

Ningún comentario:

Publicar un comentario